Határtalanul pályázat - Erdély 2023

A Bolyai János Általános Iskola hetedik évfolyamos diákjai Erdélyben jártak a Határtalanul program keretében.

Március 22-én, hajnalban indultunk Nagykanizsáról, és március 25-én este érkeztünk haza. Az első két éjszakát Torockón töltöttük, míg a harmadik éjszakát Déván, a Szent Ferenc Alapítvány szálláshelyén.

Az út során számos izgalmas programon vettünk részt. Az első napon ellátogattunk Nagyváradra, ahol megtekintettük a Székesegyházat és az Ady-múzeumot, majd Királyhágón keresztül eljutottunk a kalotaszegi kirakodóvásárra. A második napon torockói szállásunkról továbbutaztunk Kolozsvárra, ahol megnéztük a Szent Mihály templomot és Mátyás király szülőházát. Túráztunk a Tordai-hasadékban, leereszkedtünk a Tordai Sóbányába, majd a harmadik napon elutaztunk Nagyenyedre, ahol felkerestük a református kollégiumot és a vár romjait. Ezután Gyulafehérvárra mentünk, ahol megnéztük a fejedelmi palotát, a püspöki palotát és az érseki székesegyházat. Vajdahunyadon ellátogattunk a Hunyadi-Bethlen kastélyba. Az éjszakát már Déván töltöttük, ahol megismerhettük a Szent Ferenc alapítványt és bevettük a várat. Végül Marosillyére mentünk, hogy meglátogassuk Bethlen Gábor szülőhelyét, ahol egy rendhagyó történelem órán vettünk részt.

Nagyon élveztük az erdélyi kirándulást, rengeteg érdekes dolgot láttunk és tanultunk a történelmünkről, a környezetünkről és egymásról.

A programon készült képek a Galériában megtekinthetőek.

Pályázatok

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
A Pécsi Tudományegyetem partnerintézménye
Okosan a pénzzel
Pénz 7
Boldog Iskola
Határtalanul! - Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.