Boldogság órák - Szeptember-október

A hála gyakorlása

Szeptember havi beszámoló

3. a

 

Első foglalkozásunkon „megünnepeltük”, hogy újra együtt az osztály. Visszaemlékeztünk a tavalyi Boldogságórákra, megnéztük együtt a tanév végén feltöltött havi beszámolóinkat. Jókat derültünk a képeken, felidéztük a legszebb pillanatokat. Beszélgettünk arról, ki miért szerette a Boldogságórákat.

Egy játék keretében idéztük fel a hónapok témáit. Szócédulákra írtam a témákat. Párokat alkottunk. Minden pár húzott egy témát. Persze titokban kellett tartani, hogy ki mit húzott. Minden párnak egy „mini” jelenetet kellett előadni, amiből a többieknek ki kellett találni, melyik témát játszották el.

A foglalkozás végén a Pozitív gyerek vagyok kártyacsomag mondataival erősítettük magunkban a pozitív gondolkodást.

A második foglalkozásra úgy vártam a gyerekeket, hogy fehér papírszíveket rejtettem el a terem különböző pontján. Egy nagy Szív-kereső játékkal indítottuk a foglalkozást. Ki kellett találniuk azt is, hogy vajon, ahol megtalálták a szíveket, ott kinek vagy miért lehetnek hálásak.

Utána a papírszívekre elkészítettük a nyári emlékrajzot. (Mely nyári pillanatért lehetsz hálás? Rajzold le!)

Egy másik napon elmeséltem a gyerekeknek „A Hálafa meséje” című mesét. Készítettük hozzá bábokat is. Nagyon megszerette a meseosztályom ezt a szívhez szóló történetet. A kis bábok egész hónapban ott maradtak velünk. Nemcsak az osztályban báboztak velük többször, de lementünk az iskolaudvaron álló tölgyfánál is eljátszottuk a mesét.

Terveztünk Hála-érmet is. A legtöbb szavazatot kapott alkotás lett az Osztály-hála-érem. Minden nap végén megkapta az a kisgyerek, aki cselekedeteiért aznap megérdemelte a díjat.

Osztályunk néhány tagja, egy kreatív, vállalkozó kedvű kis csapat megígérte, hogy ők megírják és eljátsszák a Hála sála című jelenetet. Egész hónapban lázasan készültek, próbákat tartottak, a hónap végén pedig megörvendeztettek bennünket az előadásukkal. Elkészült nekik a Hála sála-díj, melyet átadtunk nekik hálánk jeléül.

Úgy érzem, boldog Hála-hónapot töltöttünk együtt.

 

Az optimizmus gyakorlása

Októberi beszámoló

3. a

 

A hónap első foglalkozásán már sokkal biztosabbak voltak a gyerekek a szó jelentésében, mint tavaly, mikor először találkoztak vele: OPTIMIZMUS. A tavalyi emlékek felelevenítéseként a Boldogságóra füzetünkből elővettük a tavaly készített optimista-szemüvegeket. Mindenki felpróbálta és elmondhatta, milyen pozitív élmény érte aznap.

Utána meghallgattuk a hónap dalát: Pozitív gyerek vagyok…Aki szeretett volna, tácolhatott is egyet a zenére.

Ezen az órán sikerült a gyerekek fantáziáját az „űrbe repíteni”. Eljött hozzánk Opti Zuzu űrmanó az OPTI-bolygóról. „Sziviavasztovok évén vavagyovok Zuvuzuvu…” Furcsa beszéde ellenére mindjárt a gyerekek szívébe lopta magát a kis bábocska. A gyerekek kikérdezhették, hogyan él társaival, kik a barátai, hogy töltik a napjaikat, mitől ilyen optimisták… A gyerekek elmondhatták, hogy képzelik el Zuzu társait, a többi bolygólakót. Meg is rajzolhatták azt az általuk elképzelt űrmanót, aki mindig velük lesz, átsegítik őket a problémákon. Készítettünk egy közös fotót magunkról és a kis űrmanó-kabaláinkról.

Egy következő foglalkozáson Zuzu POZITÍV órát tartott nekünk. Megalkottuk a pozitív alagutat. Aki átsétált alatta, csupa pozitív mondatot hallgathatott.

A pozitív szó betűkártyáiból újabb szavakat alkottunk. Elkészítettük az ajánlott feladatok közül a Pozitív mondatok címűt is. „Hány mondatot tudtok írni úgy, hogy minden mondat eleje a pozitív szó egy-egy betűjével kezdődjön?”

Beszélgetőkörben elmondhatták a gyerekek, hogyan képzelik el magukat 10-20 év múlva, mivel szeretnének foglalkozni, mi lesz a munkájuk.

Zuzu egész hónapban velünk maradt. Arra kértük, figyelje meg az osztályt, mi jót lát bennünk. „Tanácsokat adott” annak, aki valamiért elszomorodott, akit bátorítani kellett, bíztatta azt, akinek valami nem sikerült, „OPTI-erőt” adott neki. „Minden jóra fordul…”

Meghívtuk űrmanóinkat egy vidám társasozásra. Nagy örömmel játszottak újra a gyerekek a POZITIVITY társasjátékkal.

Így zártuk az OPTI-hónapot.

 

Készítette: Rózsásné Soós Ágnes

 

A boldogság órák képes összefoglalója a Galériában megtekinthető.

Pályázatok

A Pécsi Tudományegyetem partnerintézménye
Boldog Iskola
Pénz 7
Örökös ökoiskola
Határtalanul
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola